دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 12:07
اسماعیلی در جمع خبرنگاران؛

بهار کتاب ۳۴| ارزان سازی تولید و نشر کتاب را در کارگروه کاغذ دنبال می‌کنیم

بهار کتاب ۳۴| ارزان سازی تولید و نشر کتاب را در کارگروه کاغذ دنبال می‌کنیم
محمدمهدی اسماعیلی گفت: بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را در کارگروه کاغذ دنبال می کنیم.
کد خبر : 847137

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران عنوان کرد: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور ۳۳ دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند.

** بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را در کارگروه کاغذ دنبال می کنیم

وی در ادامه افزود: من فکر می کنم اگر بحث ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز به این سرانه اضافه کنیم، عدد قابل قبولی می‌شود ما عمدتا در سرانه مطالعه کتاب نسبت به خیلی کشور‌های پیرامون و حتی برخی کشور‌های با عنوان پیشرفته، مشکلی نداریم، اما در عین حال سابقه فرهنگی و تمدنی ما اقتضا میکند که این اعداد خیلی بیش از این باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی با قوت جلو می‌رود، گفت: در کارگروه کاغذ بحث ارزان سازی تولید و نشر کتاب را نیز دنبال می کنیم، انشالا نیمه دوم سال این چند کار ادامه پیدا می کند و با این مجموعه اقدامات امیدواریم که بحث نهضت کتابخوانی را عملا و با قوت پیش ببریم.

** میزان حضور و فروش پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است

وی درباره میزان بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: طبق عدد‌های که وجود دارد میزان حضور و فروش پنجاه تا شصت درصد بیشتر از سال قبل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته